Need teist, kes juba teavad, kuidas hinnata Performia teste, märkavad, et töötajate seas on palju tundlikke inimesi, kes reageerivad kriitikale. Kahjuks on see fakt! Maailmas ei ole piisavalt ratsionaalsust. Seetõttu tuleb leppida tekkiva olukorraga ja tööle võtta inimesed madala enesekontrolliga. Mõistagi ei suuda sellised inimesed oma olemuselt alati olla produktiivsed.
Kuidas siiski neilt häid tulemusi saada? On üks nipp! Inimene on haavatav, sest tal on “nupud”. Nupp on midagi, mida keegi võib teile öelda või näidata, see võib olla miski, mis sunnib teid reageerima ebanormaalselt. Näiteks paljusid inimesi paneb väga vihastama, kui neile näidatakse keskmist sõrme. Naine võib lüüa, kui teda nimetatakse prostituudiks, ja mehe jaoks on tihti solvav, kui keegi viitab tema mitte-tavapärasele orientatsioonile. Kõik need on nupud. Mida rohkem nuppe inimesel on, seda haavatavam ta on. See tähendab, et kui midagi juhtub, siis ta kas plahvatab või hakkab nutma või tõmbub endasse.
Mida teha selliste töötajatega?
Sest kui mõelda, siis paljud neist võivad edukalt töötada ja täita oma kohustusi, kuid need “nupud” rikuvad kõike. Olles ajutiselt “nupu” mõju all, ei suuda inimene midagi toota. Ta kas ei tegutse mingi aja, püüdes end rahustada, või teeb rumalaid vigu. Ei üks ega teine valik ei sobi meile. Mida siis teha? Vastus on ilmne. Kui soovite, et teie töötajad toimiksid, ärge vajutage nende nuppe!
Näide. Ettevõttes töötab müügijuhina üks noor naine. Ta on produktiivne ja omab palju positiivseid omadusi, mis aitavad tal töös. Kliendid ja kolleegid armastavad teda, ta toob ettevõttele kasumit. Ja kõik oleks hästi, kui naise ülemus ei oleks olnud liiga karm ja otsekohene, ja kui naisel endal ei oleks nii palju “nuppe”. Ühes vestluses vihjab ülemus, et klientide andmebaas ei ole ammu uuendatud ja et see oleks aegsasti parandada. Ta ütleb seda toonil ja väljenduses, mis paneb naise tuhmuma, seejärel punetama ning lõpuks tormama tualetti kogu maailma ebaõigluse eest nutma. Pärast väikest taastumist värisevate käte ja nohise nina abil täiendab ta klientide andmebaasi, unustab kuskil telefoninumbri parandamise, kusagil unustab olulise kliendiandme, jäädvustab paar korda… Tulemuseks on tootlikkuse muutumine negatiivseks. Naine on depressioonis. Tema kuumuse tõttu saab ülemus ajutiselt rivist välja langenud töötaja ja madala kvaliteediga toote.
Aga kuidas oleks pidanud käituma? Pea meeles peamine reegel: mida produktiivsem töötaja, seda pehmemad distsiplinaarmeed võetakse tema suhtes kasutusele. Sellest lähtuvalt käitub naise ülemus järgmiselt:
Ta ütleb, et talle väga meeldib, kuidas naine töötab. Tema viimane esitlus oli suurepärane, tema tegevusest tulenev kasum kasvab pidevalt ja nii edasi. Ta räägib, et tahab anda talle väikese soovituse, kuidas tema tootlikkus võiks veelgi suureneda: näiteks võiks ta pöörata tähelepanu klientide andmebaasile ja proovida seal korda luua. Ta ütleb, et tema on ainus inimene, kes sellega hakkama saaks. Sest ta on tark, vastutustundlik ja üldse, kõige suurepärasem töötaja.
- Kas ma võiksin teile selle olulise asja usaldada?
- Loomulikult! Nüüd on naine uhke, et teda kiideti, ta võtab asja käsile, käärib varrukaid ja ööpäeva pärast on kliendibaas korras ning naine muutub veelgi lojaalsemaks. Nii saate hoida oma produktiivseid töötajaid, kellel on õrn hing. 😉 Diplomaatia on tähtis omadus, mida ei tohiks selliste inimestega suheldes unustada.
Katsetage kandidaate isiklike omaduste osas ja teate juba ette, kuidas nad kriitikale reageerivad. See säästab teie aega, närve ja raha!