performia logo 2023
motiv2

Kuidas motiveerida töötajaid

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meie kliendid esitavad väga tihti küsimuse: kuidas motiveerida oma töötajaid tööd tegema? Selgitame esmalt välja, mis üldse on motivatsioon? Seletava sõnaraamatu kohaselt on MOTIIV- Tõukejõud, ajend mingiks tegutsemiseks.

Kas teie arvates on see, kui annate oma töötajale koti rahaga ajendiks või põhjuseks, et järgmisel päeval tööle naasta ja veel paremini töötama asuda? Pole kindel! Raha puudumine võib mingil määral olla ajendiks, et töötada rohkem, palju raha aga mõjutab pigem vastupidiselt. Nüüd aga ajan teid lõplikult segadusse. Raha puudumine, näiteks juhul kui inimene on kaotanud töö, aga tal on palju laene, krediite, liisinguid ning juba nädala pärast on pank tema korterit ära võtmas- see on just nimelt raha puudumise situatsioon. Milline motiiv paneb sellisel juhul inimest liikuma juhul kui ta soovib teie ettevõttesse tööle asuda? Raha ja isiklik kasu. Nii tulebki välja, et raha olemasolu ei motiveeri kaugeltki alati, raha puudumisel on aga väga madal motiveeriv tase ja pigem teeb see teie ettevõttele kahju, mitte ei tee seda tugevamaks. Motivatsiooni tasemetest, sellest, kuidas neil vahet teha ja peamine- sellest, kuidas neid kiirelt määrata- kirjutas L. Ron Hubbard juba 1969. aastal oma artiklis “Edasiliikumine ja motivatsioon“ ning mina esitan teile mõningaid andmeid sellest artiklist.

Ärge püüdke „motiveerida“ töötajaid kelle silme ees terendavad vaid rahatähed. Jagades talle erinevaid hüvesid, „motiveerides“ teda, nagu seda tavaliselt nimetatakse, toidate lihtsalt tema sisemist kiskjat ning mida enam talle annate, seda suuremaks kasvab ta isu. Kui jätate ta kasvõi hetkeks nälga, siis ta kas sööb ära teid ennast või jookseb kellegi teise juurde üle. Kohe, hetkega! Tõenäoliselt haarab ka kliendibaasi endaga kaasa….

Kuhu ma selle jutuga sihin? Motivatsioon on miski, mida on võimalik teadmiste ja vastavate instrumentide olemasolu korral täpselt mõõta. See on inimesel olemas juba enne teie teenistusse asumist ja seda muuta on kas võimatu või siis väga kallis. Kui teil on vähemotiveeritud töötaja, kaotate pidevalt sissetulekutes ja raiskate tema „motiveerimisele“ oma isiklikku aega ja oma isiklikku raha, miski ei muutu aga ikkagi! Kas tuleb tuttav ette?

Äriomanikuna nõuate te oma meeskonnalt, et nad pööraksid tähelepanu sellele, et teha klienti õnnelikuks, et parandada tootmise taset, toodangu kvaliteeti, see inimene aga peab silmas ainult omakasu. Võtame näiteks juhtumi kui teie müüja suunab kliendiga suheldes oma tähelepanu mitte sellele, kuidas klienti aidata vaid sellele, kuidas olukorrast ise rohkem kasu saada. Missuguste tagajärgedeni teie ettevõtte jaoks viib selline lähenemine ning kui palju kliente te sealjuures kaotate?

Mis takistab selliseid inimesi vallandamast ja uusi palkamast? Tihti on selleks takistuseks hirm, et kui vallandate halva töötaja, tuleb asemele veelgi hullem! Just seetõttu on vajalik süsteem mitte ainult värbamiseks vaid ka personali juhtimiseks.

Tellige meie ajakirja Performer uusim värbamise ja inimeste haldamise teemaline number tasuta.

ajakiri


Võtke meiega ühendust