Strateegiline värbamine versus palavikuline

[mkb-tip]— Mul on kiiresti vaja kahte uut töötajat: dispetšerit ja tootmismeistrit.
— Kui kiiresti?
— No tõtt-öelda eile.
Tööandja ja personalispetsialisti vestlusest[/mkb-tip]

Ei ole saladus, et Eestis valitseb totaalne spetsialistide põud. Kui vajate kiiresti töötajat, alustate teie või personalispetsialist palavikulisi otsinguid. Aeg läheb, aga vajalikku inimest justkui poleks olemaski. Kas pole tuttav olukord? Siit on ainult üks väljapääs: palgata kiiruga esimesed ettejuhtuvad inimesed ja täita nendega vabad kohad. Sellist värbamist võib nimetada palavikuliseks.

Just seetõttu ei olegi eelpool kirjeldatud värbamine väärtusliku töötaja saamise kõige parem moodus. Ärge jätke värbamist viimaseks hetkeks, vaid planeerige parimate spetsialistide otsinguid ja oma firmasse meelitamist strateegiliselt.

Strateegiline värbamine eeldab pikaajalise perspektiivi nägemist. See tähendab, et te ei sea endale eesmärgiks värvata kõik vajalikud spetsialistid kohe, vaid töötate välja parimate töötajate oma meeskonda meelitamise mitme aasta plaani. Alustuseks küsige iseendalt, miks peaksid parimad spetsialistid oma uueks töökohaks valima teie firma, ja vastake sellele küsimusele ausalt.

Tuleb hoolikalt läbi mõelda ja täpselt sõnastada just teie firmas töötamise eelised. Kui te tegelikult ei tea, mille poolest te konkurentidest paremad olete, on aeg hakata mõtlema töötingimuste ja kollektiivisiseste suhete parandamisele. Sellega olete astunud esimese sammu uute töötajate värbamise teel. Mõelge tõsiselt koolitus- ja kutseoskuste tõstmise keskuse loomise peale oma firmas. Kui see tegutsema hakkab, on üks mure murtud. Ma saan aru, et sellele võib kuluda palju aega, kuid öeldakse ju nii: kes teeb, see jõuab.

Järgmise sammuna tuleb luua kodulehekülg, mis on tervikuna pühendatud tööle ja karjäärivõimalustele teie firmas, ning promoda seda internetis ja sotsiaalvõrgustikes. Sellel leheküljel võivad olla tööpakkumised, töötajate arvamusvideod, firmaürituste fotod ja mitmesugused muud peibutised. Kui olete kodulehekülje loonud, tuleb hakata tõsiselt tegelema selle promomisega, et see saaks populaarseks ja tihti külastatavaks. Mõte on selles, et vajalik spetsialist satuks internetiavarustes surfates aeg-ajalt teie lehele. Kui tal peaksid tekkima tööl lahkhelid, teab ta, et on olemas firma, kus teda avasüli vastu võetakse.

Me ei väida, et häid kandidaate hakkab pudenema kui küllusesarvest. Tuleb hoolt kanda selle eest, et teie firma uksed oleksid alati avatud spetsialistidele, kes aeg-ajalt töökohavahetusele mõtlevad. Te peate olema õigel ajal õiges kohas, et jõuda nad oma firmasse meelitada. Küllap teie juba neile rakendust leiate!
Te võite proovida, aga võite jätta kõik nii, nagu on. Valik on teie. Kuid siis saate ikka ja jälle šoki, kui mõni oluline töötaja Austraaliasse sõita otsustab, ja uue töötaja palavikulised otsingud lisavad teile nii mõnegi halli juuksekarva. Kui ma kohtumisel küsin, mida te arvate personali värbamisest, võpatate silme ees virvendavate piltide reast. Ärgem süüdistagem meie riiki ja haridussüsteemi.  Tehkem ise midagi ära! Me saame ka sellega aidata!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.