performia logo 2023
strategia

Strateegiline värbamine versus palavikuline

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ei ole saladus, et Eestis valitseb totaalne spetsialistide põud. Kui vajate kiiresti töötajat, alustate teie või personalispetsialist palavikulisi otsinguid. Aeg läheb, aga vajalikku inimest justkui poleks olemaski. Kas pole tuttav olukord? Siit on ainult üks väljapääs: palgata kiiruga esimesed ettejuhtuvad inimesed ja täita nendega vabad kohad. Sellist värbamist võib nimetada palavikuliseks.

Just seetõttu ei olegi eelpool kirjeldatud värbamine väärtusliku töötaja saamise kõige parem moodus. Ärge jätke värbamist viimaseks hetkeks, vaid planeerige parimate spetsialistide otsinguid ja oma firmasse meelitamist strateegiliselt.

Strateegiline värbamine eeldab pikaajalise perspektiivi nägemist. See tähendab, et te ei sea endale eesmärgiks värvata kõik vajalikud spetsialistid kohe, vaid töötate välja parimate töötajate oma meeskonda meelitamise mitme aasta plaani. Alustuseks küsige iseendalt, miks peaksid parimad spetsialistid oma uueks töökohaks valima teie firma, ja vastake sellele küsimusele ausalt.

Tuleb hoolikalt läbi mõelda ja täpselt sõnastada just teie firmas töötamise eelised. Kui te tegelikult ei tea, mille poolest te konkurentidest paremad olete, on aeg hakata mõtlema töötingimuste ja kollektiivisiseste suhete parandamisele.Sellega olete astunud esimese sammu uute töötajate värbamise teel. Mõelge tõsiselt koolitus- ja kutseoskuste tõstmise keskuse loomise peale oma firmas. Kui see tegutsema hakkab, on üks mure murtud. Ma saan aru, et sellele võib kuluda palju aega, kuid öeldakse ju nii: kes teeb, see jõuab.

Järgmise sammuna tuleb luua kodulehekülg, mis on tervikuna pühendatud tööle ja karjäärivõimalustele teie firmas, ning promoda seda internetis ja sotsiaalvõrgustikes. Sellel leheküljel võivad olla tööpakkumised, töötajate arvamusvideod, firmaürituste fotod ja mitmesugused muud peibutised. Kui olete kodulehekülje loonud, tuleb hakata tõsiselt tegelema selle promomisega, et see saaks populaarseks ja tihti külastatavaks. Mõte on selles, et vajalik spetsialist satuks internetiavarustes surfates aeg-ajalt teie lehele. Kui tal peaksid tekkima tööl lahkhelid, teab ta, et on olemas firma, kus teda avasüli vastu võetakse.

Muidugi tuleb ette sellise elukutse esindajaid, kes üldiselt internetis ei surfa. Need on kaugsõiduautojuhid, kokad või näiteks kosmetoloogid, keda saab aga otsida tuttavate kaudu või õppeasutustest, kus neid välja õpetatakse. Võtta tööle praktikandid ja teha neist lojaalsed töötajad on arukas mõte – nii on ennegi tehtud.
Edasi vajate kandidaatide andmete töötlemise süsteemi ja parimate väljavaliku meetodit. Just siin läheb teil tarvis meie süsteemi! Teid aitavad tarkvara ja kandidaatide testimise süsteem, aga ka inimesetundmine. Ülesanne on väga lihtne: mitte lasta firmasse intrigaane ja madala motivatsiooniga logardeid, kes teavad väga hästi oma õigusi, kuid unustavad kohustused.

Kui kõik kandidaadid on kontrollitud ja parim palgatud, ei tohi unustada värbamise viimast staadiumi – aidata uustulnukal sisse elada. Kui palju potentsiaalselt efektiivseid töötajaid on kaotatud sellel etapil.Isegi kui olete omalt poolt teinud kõik, ja vajalik spetsialist on sama hästi kui taskus, kaotate ta kahjuks, kui ei pööra talle piisavalt tähelepanu. Seetõttu peab igas firmas kindlasti olema standardne uue töötaja sisseelamisprogramm. See aitab vältida pettumusi ja lisakulutusi. Uustulnukale pannakse kõrvale mentor, kes jälgib ta edusamme ja vajadusel korrigeerib teda.

Ma ei väida, et häid kandidaate hakkab pudenema kui küllusesarvest, kuid nagu on öelnud üks Disney kangelanna, „kes oskab oodata, saab oodatust rohkem.“ Tuleb hoolt kanda selle eest, et teie firma uksed oleksid alati avatud spetsialistidele, kes aeg-ajalt töökohavahetusele mõtlevad. Te peate olema õigel ajal õiges kohas, et jõuda nad oma firmasse meelitada. Küllap teie juba neile rakendust leiate!
Te võite proovida, aga võite jätta kõik nii, nagu on. Valik on teie. Kuid siis saate ikka ja jälle šoki, kui mõni oluline töötaja Austraaliasse sõita otsustab, ja uue töötaja palavikulised otsingud lisavad teile nii mõnegi halli juuksekarva. Kui ma kohtumisel küsin, mida te arvate personali värbamisest, võpatate silme ees virvendavate piltide reast. Ärgem süüdistagem meie riiki ja haridussüsteemi. Süüdistused ja kriitika on kasutud. Tehkem ise midagi ära!

Tellige meie ajakirja Performer uusim värbamise ja inimeste haldamise teemaline number tasuta.

ajakiri


Võtke meiega ühendust